Content - model Concerto Jubileo 40

PKMuz.pl oficjalny dystrybutor firmy Allen Organs oraz Content OrgansOrgany Content Concerto Jubileo 40 zostały zbudowane z okazji 40-lecia istnienia Content Organs w 2020 roku. Organy są wyposażone w wysokiej jakości system rezonansowy Kienle. Oznacza to, że pod każdą piszczałką znajduje się głośnik, co bardzo zbliża brzmienie do prawdziwych organów piszczałkowych. W zasadzie są to "cyfrowe organy piszczałkowe". Organy znajdują się w sali koncertowej Content Organs w Ermelo.

Ogólna specyfikacja:

  • 4 czułe na siłę nacisku klawiatury manuałowe
  • 4 niezależne style brzmieniowe
  • 4 x 76 (drewnianych) registrów manubriowych
  • 10 x 22 presety generalne (x 4)
  • Pogłos konwolucyjny
  • ExtraVoice (128 programowalnych głosów orkiestrowych)
  • System rezonansowy Kienle®
Moje organy są moją orkiestrą

Wybór głosów (registracja)

„Moje organy są moją orkiestrą” – to znane powiedzenie francuskiego organisty i kompozytora Césara Francka. Trafniej rzecz ujmując, sztuki registrowania nie da się podsumować. Organy składają się z głosów zasadniczych (pryncypały i flety), głosów alikwotowych/mieszających (Mixtuur, Scherp itp.) oraz głosów języczkowych (Trompet, Vox Humana, Bazuin). Różnorodne głosy mogą być również używane pojedynczo jako registry solowe. Dobrze znanymi registrami solowymi w organach holenderskich są Cornet, Vox Humana, Trompet lub Sesquialtera. Głosy te znajdziesz w modelu Content Concerto. Odkryj bogactwo możliwości i barw brzmieniowych wiekowych organów piszczałkowych!

Kienle bazuje na starożytnych organach piszczałkowych.

Jak działają organy piszczałkowe?

Organy piszczałkowe składają się z licznych piszczałek, z których każda ma swoje własne brzmienie, często imitujące instrumenty muzyczne, takie jak trąbka, flet czy obój. Istnieją również głosy unikalne dla organów, takie jak pryncypały i oktawy. Poprzez wyciąganie manubriów (ciągadeł rejestrowych), organista może wybrać, które piszczałki organowe mają być użyte. Kiedy organista naciśnie klawisz po wyciągnięciu głosu, mechanizm sprawia, że powietrze z wiatrownicy przepływa do jednej lub więcej piszczałek. W zależności od wielkości, kształtu i materiału piszczałek, można uzyskać szeroką gamę dźwięków. Pryncypały wytwarzają dźwięk rezonujący, podczas gdy flety brzmią łagodniej. Mikstury (małe, krótkie piszczałki) wytwarzają wysokie i jasne tony, podczas gdy 16-stopowa trąbka (Trompet 16') brzmi nisko i ciemno, ponieważ ten głos składa się z długich, szerokich piszczałek. To, co czyni dźwięk unikalnym, to sposób, w jaki rezonuje on w piszczałkach, z których każda ma inną długość, zmieniając wysokość dźwięku. Ta zasada jest również wykorzystywana w naszych systemach piszczałkowych Kienle®.

Systemy rezonatorów piszczałkowych dla kościołów, sal koncertowych i salonów.

Czym są systemy Kienle®?

Niemiecki budowniczy organów Ewald Kienle (1928-2022) znalazł rozwiązanie dla długo pożądanego połączenia cyfrowych brzmień organowych z rezonansem piszczałki organowej. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych głośników, w których każdy głośnik znajduje „wzmocnienie” w prawdziwej piszczałce organowej, wytwarzane są autentyczne dźwięki piszczałek. Dzięki tej nowoczesnej, opatentowanej technologii, proces rozwoju dźwięku w piszczałkach może być kontrolowany bardzo precyzyjnie i niezawodnie. System dźwiękowy oparty na piszczałkach jest zatem optymalnym rozwiązaniem dla pożądanych wysokich wymagań brzmieniowych, nawet w trudnych warunkach temperaturowych.

Content Orgels jest wyłącznym globalnym dostawcą tych systemów rezonatorów piszczałkowych. Doświadcz unikalnych możliwości rozbudowanego Systemu Dźwiękowego Piszczałek Kienle® w naszej sali koncertowej w Ermelo. Wielu organistów i komitetów budowy organów już to uczyniło!

Galeria




Organy serii Digital