Opis siedmiu dyspozycji organów Allen

Classic Allen - specyfikacja, która rozsławiła organy „Allen” na całym świecie. Około 40 lat przed wynalezieniem funkcji Stoplist Library, szefowie firmy Allen stworzyli specyfikację z wybranych fragmentów utworów granych na znakomitych organach piszczałkowych na całym świecie. Dziesiątki tysięcy właścicieli organów Allen znają i kochają ten legendarny dźwięk.

English Cathedral - Styl budowy organów który doprowadził do świetności 19-sto wieczny brytyjski rzemieślnik Henry Willis. Spośród jego licznych znakomitych dzieł możemy wymienić organy w Katedrze Św. Pawła w Londynie oraz organy w sali koncertowej Royal Albert Hall. Dla tego stylu charakterystyczne są diapazony oraz ogromne piszczałki.

Cavaille-Coll - Nazwa pochodzi od genialnego francuskiego budowniczego organów Arstide Cavaille- Coll. Jedną z jego innowacji było umieszczenie sekcji „Grande Orgue” na dolnym manuale. Charakterystyczną cechą organów jest obszerny pryncypał oraz dominujące „ogniste” piszczałki stanowiące integralną część tonalnego schematu.

Schlicker - The Schlicker Organ Company była firmą specjalizującą się w tworzeniu neo-barokowych instrumentów. Allen korzysta z europejskiego dziedzictwa swoich poprzedników czego dowodem jest dźwięk tworzonych instrumentów.

Arp Schnitger - Jeden z najsłynniejszych budowniczych organów 17-ego wieku. Arp Schnitger był związany z północno-niemiecką szkołą budowy organów. Wiele jego znakomitych dzieł możemy podziwiać w Niemczech np. organy w kościele Św. Michała w Zwolle. Właśnie z tych miejsc inżynierowie firmy Allen uchwycili piękno i dostojność dźwięku wydobywająca się z monumentalnych organów.

Aeolian-Skinner - Pod wpływem G. Donald Harrisona firma Aeolian-Skinner rozwinęła swój charakterystyczny styl łączący pełne wyraziste dźwięki, mieszankę radości z francuskim stylem piszczałek. Ta różnorodność i wszechstronność pozwala na autentyczne tworzenie i łączenie szerokiego zakresu muzycznych stylów.

 

Theatre:

Wurlitzer - "The Mighty Wurlitzer" był prawdopodobnie "złotym standardem" organów teatralnych w erze kina niemego. Ze względu na „sposób montażu” głosów Wurlitzera jego brzmienie prawie się nie zmieniało, mimo udoskonalania samego instrumentu.

Morton - Organy Mortona "ewoluowały" w ciągu ery kina niemego. Nasze cyfrowe próbki pochodzą z organów z końca lat dwudziestych, które stosowały silniejsze zadęcie powietrza niż typowe organy teatralne i były znane jako jedne z "jazzujących" instrumentów Mortona.

Barton - Barton był znany głównie w środkowo-zachodniej części Stanów Zjednoczonych. Ich najsłynniejszym instrumentem były organy teatru zainstalowane na stadionie w Chicago. Bartonowie byli znani ze swojego "agresywnego" stylu głosu.